Hallo und Herzliche Wilkommen - Hello and welcome!

I am currently studying intermediate level German in Munich. I completed my B2.2 German at Volkshochschule München, B2.1 from LMU and B1 from Goethe Institute. I started writing this blog (since level A2.1) in order to share what I learn during the lectures. I envisaged it to be a personal note to myself more than anything else. Nevertheless, if anything written here proves to be useful to you, please do leave a comment. I will continue to upload content as I learn new things, hence it is better to read older posts before reading new ones.
Let's start learning!

Thursday 27 May 2010

Reflexiv Verben - Reflexive Verbs

Reflexive Verbs

Some words in German are reflexive. What does this mean? It means that, like in English, reflexive forms of pronouns have to be used with them. Eg. I see myself on the mirror.

Also, they usually associate with a specific preposition. An example in German now: Ich interessiere mich für den Fußball. The object usually has a particular case (Akkusativ or Dativ).

NOTE
Always remember to memorize these verbs with the prepositions and the case (Kasus).

VerbPrepositionCasePast
sich ausruhenmitDativsich ausgeruht
sich interessierenfürAkkusativsich interessiert
sich ärgernüberAkkusativsich geärgert
sich treffenmitDativsich getroffen
sich verabredenmitDativsich verabredet
sich entspannenmitDativsich gentspannen
sich freuenüberAkkusativsich gefreut
sich entscheidenfürAkkusativsich entschieden
sich beschäftigenmitDativsich beschäftigt
sich unterhaltenüberAkkusativsich unterhalten

Exercise

Antworten Sie

  1. Trifft Mike Herrn Moll heute Nachmittag? Ja, ich glaube, er hat sich mit Herrn Moll verabredet (sich verabreden).
  2. Meinst du auch, dass Martin der Lärm in Treppenhaus stört? Ja, er ärgert sich über den Lärm (sich ärgern).
  3. Findest du Fußball interessant? Ja, ich interessiere mich für Fußball (sich interessieren).
  4. Wie geht es deiner Schwester? Hat sie meinen Brief bekommen? Ja, sie hat gesagt, dass sie sich über den Brief freut (sich freuen).
  5. Wie findet ihr Philosophie? Ist die Vorlesung interessant? Es geht. Wir beschäftigen uns nicht so gern mit Philosopie (sich beschäftigen). Aber der Professor ist ganz nett.
  6. Besuchst du am Wochenende deine Eltern oder Paula? Ich fahre dieses Wochenende nicht zu Paula. Ich habe mich für meine Elter entschieden (sich entscheiden).
  7. Was findest du entspannend? Musik? Ja, ich entspanne mich oft mit der Muzik (sich entspannen).
  8. Gehst du heute Abend ins Kino oder besuchst du deinen Freund? Ich treffe mich mit meinem Freund (sich treffen). Vielleicht gehen wir dann noch ins Kino.

No comments:

Post a Comment