Hallo und Herzliche Wilkommen - Hello and welcome!

I am currently studying intermediate level German in Munich. I completed my B2.2 German at Volkshochschule München, B2.1 from LMU and B1 from Goethe Institute. I started writing this blog (since level A2.1) in order to share what I learn during the lectures. I envisaged it to be a personal note to myself more than anything else. Nevertheless, if anything written here proves to be useful to you, please do leave a comment. I will continue to upload content as I learn new things, hence it is better to read older posts before reading new ones.
Let's start learning!

Wednesday 16 June 2010

Bestellen ins Restaurant - Ordering at the Restaurant

Ordering at the Restaurant

Today, we discussed how to order food at the restaurant.

At the Restaurant - Phrases

SituationPhrases
nach Wünschen fragenWas kann ich Ihnen bringen?
Haben Sie schon gewählt?
etwas reklamierenDer/Das/Die ... ist/sind kalt/zu salzig.
Können Sie mir noch eine Gabel/ein Messer/einen Löffel bringen?
Haben Sie meine Bestellung vergessen?
nach dem Essen fragenSchmeckt es Ihnen?
Sind Sie zufrieden?
etwas bestellenIch hätte ...
Wir hätten gern ...
Ich möchte ...
Ich nehme ...
Noch ein/e/en ... bitte.
sich entschuldigenDas tut mir leid.
Ich nehme es zurück
Ich bringe Ihnen sofort die Gabel/das Messer/den Löffel.
Ich frage sofort in die Küche nach.
das Essen kommentierenJa, danke, sehr gut.
Es geht.

Vocabulary

  • der Drehtag: day of shooting (film)
  • der Gast: guest
  • der Kunde: customer
  • der Ober/der Kellner: waiter
  • der Friedhof: cemetery
  • frieren: to freeze
  • reklamieren: to complain
  • wählen: choose, pick
  • entschuldigen: to apologize
  • kommentieren : to comment
  • zufrieden: satisfied

No comments:

Post a Comment